کلاژن تراپی

آموزش کلاژن تراپی

کلاژن تراپی

هدف از کلاژن تراپی یا درمان با کلاژن رسانیدن مواد پروتئینی و بالاخص کلاژن از منبعی خارجی به بافت زیرین پوست به منظور کند کردن روند پیری پوست و برطرف کردن چروک های ریز و درشت سطح پوست است.

رساندن این مواد از منبع های خارجی به روش های متفاوتی انجام می گیرد. امروزه موثرترین روش مورد استفاده در سطح جهان به میکرونیدلینگ معروف است، نام های معروف برای این روش به انگلیسی عبارتند از:   Micro needling, dermarolling, skin needling

که هر کدام با توجه به روشی که کلاژن را به بافت زیرین پوست میرسانند نامگذاری شده اند . اما روشی که با بیشترین اقبال از سوی متخصصین و مردم مواجه شده همان میکرونیدلینگ است.

این روش به قدری موثر واقع شده است که از سوی متخصصین بعنوان جایگزینی برای تزریق فیلرهای پوستی و بوتاکس پیشنهاد میشود. از تزریق کلاژن برای بهبود جای خطوط اخم و لبخند، از بین بردن چروک های پوست و بافت های ناهمگن پوست ،اثر بجای مانده از آکنه وتجمع های بیش از اندازه رنگدانه ها(پیگمنتیشن) استفاده میشود. پروسه میکرونیدلینگ بعنوان جایگزینی کم خطرتر از اعمال جراحی با سطح تقریبا یکسان نتایج استفاده میشود و نتایج بدست آمده از آن تقریبا بصورت آنی و با ریسک فاکتورهای بسیار کمتری قابل مشاهده است.

نتایج حاصل از این پروسه تا حدود ۱۸ ماه ماندگاری دارند. عوارض جانبی این درمان هرچند به ندرت پدید می آیند اما شامل: خونریزی ،عفونت ، کبودی ،باقی گذاشتن جای زخم و یا مشکلاتی برای رنگدانه های پوست می شوند.

به طور معمول در طی چند روز اول پس از انجام میکرونیدلینگ پوست بسیار خشک تر از حالت معمول خود به نظر می رسد که دلیل آن از دست دادن آب و تخریب تعدادی از سلول ها با ورود سوزن های تزریق کننده کلاژن است که این حالت گذرا بوده و پس از طی کردن دوره نقاهت پوست شادابی و فرم مورد نظر را به خود میگیرد.

آیا شما پوستی سالم ، مرطوب و براق می خواهید ، اما در عوض با پوستی چروکیده ، خشک و کدر روبرو هستید و شما می پرسید چرا ؟شما احتمالاً ماده اصلی در پوست خود را از دست داده اید ، کلاژن.متخصصان پوست تخمین می زنند که با شروع از ۲۰ سالگی ، تولید کلاژن سالانه ۱٪ کاهش می یابد.همچنین ، سلول هایی که در حال ساخت کلاژن هستند که فیبروبلاست نامیده می شوند ، با گذشت زمان فعالیت کمتری دارند و از بین می روند.در نتیجه پوستی با خطوط و چین و چروک های قابل مشاهده خواهید داشت.

اما به راستی کلاژن چیست

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث می شود چهره (و بدن) شما زنده و جوان به نظر برسد.کلاژن در همه جای بدن شما وجود دارد ، اما در مناطق مختلف عملکردهای مختلفی دارد.کلاژن ، در پوست ،  مسئول پر بودن ، انعطاف پذیری و درخشندگی است.

آیا از دست دادن کلاژن قابل پیشگیری است؟

روش هایی وجود دارد که می تواند میزان کم شدن کلاژن را کاهش دهد.خورشید مقصر شماره ۱ ، آسیب رساندن به فیبروبلاست ها و کلاژن است.اولین خط دفاعی شما استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 است ، حتی وقتی تابستان نیست.سیگار کشیدن به عنوان محرک از دست دادن کلاژن ، فاصله زیادی با نور خورشید ندارد.بنابراین ، اگر هنوز سیگار می کشید ، می دانید چه باید بکنید!

کلاژن تراپی

هرچه کلاژن بیشتری در پوست تولید شود ، چین و چروک ها و خطوط نرمتر می شوند و خاصیت ارتجاعی پوست نیز بیشتر می شود.کلاژن تراپی یک راه حل رایج برای کسانی است که مایل به داشتن پوستی صاف و جوان تر هستند.کلاژن تراپی پوست ، راهی آسان برای جوان سازی پوست است.در این روش درمانی متخصص پوست ، به کمک سوزن ، کلاژن را به شیوه مستقیم در اپیدرم پوست تزریق می کند.

بلافاصله پس از تزریق ، ممکن است محل حساس ، قرمز و متورم باشد.این به تدریج طی چند روز آینده برطرف می شود که در صورت تمایل می توانید مناطق تحت درمان را با آرایش بپوشانید.

دلیل اصلی محبوبیت این روش در مقایسه با سایر روش های زیبایی ، عارضه کم آن است.کلاژن تراپی پوست ، در صورت انجام توسط یک حرفه ای برای اکثر افراد ایمن است.اگربرای این منظور  به متخصص آموزش دیده مراجعه نکنید ، ممکن است عوارض جدی به همراه داشته باشد.

درمان با کلاژن های خوراکی ، منجر به افزایش کلاژن پوست می شود.این به پوست ساختار و قابلیت ارتجاعی بیشتری می بخشد.

بعلاوه در این روش به دلیل تزریق کلاژن طبیعی در پوست ، بعد از درمان ، پوستی سفت و محکم خواهیم داشت و هم چنین پوست در برابر آسیب های گوناگون مقاوم تر می شود.

این فرآیند ، علاوه بر اصلاح مشکلات عمده پوستی ،  می تواند تا حد زیادی رنگ پوست ، بافت و شکل ظاهری آن را نیز بهبود بخشد.بسیاری از افراد این روش را به عنوان یک درمان عالی ضد پیری انتخاب می کنند.

آموزش مراقبت پوست اصفهان را از اینجا ببینید.

آموزش کلاژن تراپی مو

آموزش کلاژن تراپی پوست

آموزش کلاژن تراپی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *