پاک کردن محل زخم و یا اسکار توسط لیزر درمانی

زخمی که در اثر سوختگی ، جراحی و یا آکنه بوجود آمده بعضا با بافت ترمیمی بشکلی غیرطبیعی و بیش از حد که به آن اسکار میگوئیم التیام مییآبد . در واقع این جای زخم نتیجه پروسه التیام زخم خود بدن بوده و میزان اسکاری که هر زخمی از خود بجای میگذارد به فاکتورهای بسیاری مانند ژنتیک فرد بستگی دارد . میزان و اندازه این جای زخم و یا اسکار از فردی به فرد دیگر قابل تغییر بوده و معمولا تا آخر عمر باقی خواهد ماند .
از میان روشهای کلاسیکی که برای رفع و پاک کردن محل زخم از آنها استفاده میکنیم میتوان به استفاده از کرم های موضعی ، تزریق موضعی استروئید ، پیلینگ شیمیائی ، درم ابرژن و جراحی اشاره کرد . در سالهای اخیراستفاده از روشهای لیزری مانند لیزر فراکشنال نتایج قابل قبولی در کاهش و رفع محل زخم ویا اسکار بهمراه آورده است .

کدام جای زخم و یا اسکار با لیزردرمانی قابل رفع و درمان است ؟
محل عملیات جراحی ، محل دوخت و دوزهای پوستی ،جای زخم بجای مانده از جوش های جوانی و فرورفتگی هائی که بعد از بیماری های مختلف بجای میماند، مواردی هستند که به درمان با لیزر پاسخ مطلوبی میدهند .

آموزش کار با دستگاه خال برداری را از اینجا ببینید.

چند جلسه درمانی برای رفع این جای زخم ها کافی است ؟
بطور متوسط با ۳ الی ۶ جلسه لیزردرمانی میتوان نتایج قابل قبول و مطلوبی بدست آورد . منظور از بهبود قابل قبول اینجا به معنی بهترشدن وضعیت قبلی است . نباید فراموش کرد که این پوست بهیچ وجه نمیتواند کاملا مثل پوست دیگر مناطق سالم بدن صاف و بدون مشکل باشد ولیزردرمانی درهرفردی به یک نوع پاسخ میدهد.

این لیزر چگونه بکار میرود ؟
حداقل ۴۰ دقیقه قبل پوست با کرم های موضعی و در برخی موارد با استفاده از داروهای تزریقی بیحس میشود . قبل از آغاز و در خلال لیزردرمانی با دستگاه های سردکننده پوست بخوبی خنک میشود . سپس اشعه لیزر فراکشنال بر روی پوست تابانده شده و بعد شخص با پانسمانی جزئی مرخص میشود . ۳ الی ۶ روز بعد از لیزردرمانی کمی سرخی، تورم و پوسته ریزی ادامه خواهد داشت . ۴ الی ۶ هفته بعد نیز جلسه بعدی قابل اجرا خواهد بود .

  این روش برای چه افرادی بیشترموثراست :

 

افرادی که منافذپوست آنهابازاست

افرادی که جای جوش دارند

جوانسازی پوست

2 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *