رفع افتاده گی پوست

می گویند پوست باید محکم و شاداب باشد، اما هرچه سن و سال فرد بیشتر می شود، شادابی و استحکام پوستش کمتر از قبل خواهد شد.

برای همین عادت کرده ایم پوست گردن، بازوها، دست ها و صورت مادربزرگ ها و پدربزرگ ها را در حالت افتاده و آویزان ببینیم و بعد از آن با خودمان می گوییم باید این واقعیت را پذیرفت که افزایش سن، یکی از مهم ترین عواملی است که باعث افتادگی پوست می شود.

آموزش جوانسازی پوست صورت را از اینجا ببینید.

با تائید این موضوع که افزایش سن موجب افتادگی پوست می شود، درباره سایر عللی که در این زمینه نقش دارد، توضیح می دهیم: قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت طولانی یکی دیگر از عوامل موثر بر افتادگی پوست  است.به همین جهت خانمهائی که بیرون ازمنزل کارمیکنند به پیری زودرس دچارمیشوند.

علاوه بر این، استعمال سیگار هم می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند به طوری که پوست افراد سیگاری، شل تر و افتاده تر از هم سن و سالانی است که سیگار مصرف نمی کنند.

ژنتیک و تغذیه نامناسب هم می تواند در افتادگی پوست  موثر باشد. به همین دلیل هم برخی افراد در سنین پایین تر دچار این مشکل می شوند و بعضی تا سنین بالا افتادگی پوست نخواهند داشت.

تغذیه صحیح هم موثر است

بی شک برای داشتن پوست جوان و سالم باید به تغذیه و نوع مواد غذایی هم توجه ویژه داشت.  تغذیه صحیح می تواند در پیشگیری از افتادگی پوست یا به تعویق انداختن آن نیز موثر باشد.

برای داشتن پوست شاداب توصیه می شود از مواد غذایی حاوی پروتئین به مقدار کافی استفاده کنید و در رژیم غذایی، میوه ها و انواع سبزیجات را بگنجانید.

یکی ازروشهای شاداب نگه داشتن وجلوگیری ازافتادگی پوست روش لیفتینگ به وسیله دستگاه آراف میباشد درقسمت مراقبتهای ضدچروک فواید این کاررابخوانید

در صورتی که سیگاری هستید همین امروز تصمیم به ترک سیگار بگیرید چون به گفته  متخصصان پوست ومو، ترک سیگار می تواند تاثیر زیادی بر شادابی و پیشگیری از افتادگی پوست داشته باشد.

کاهش وزن های سنگین و غیرعلمی اشاره می کند : کسانی که با استفاده از رژیم های سخت و غیرعلمی، وزنشان را به طور ناگهانی و غیرمتعادل کاهش می دهند نیز در معرض این مشکل قرار خواهند داشت

البته خیلی ها تصور می کنند بارداری عاملی است که می تواند باعث افتادگی پوست شود، اما پزشکان بارداری را عامل افتادگی پوست نمی دانند معمولا افتادگی پوست پس از بارداری، در قسمت های مختلف بدن غیر از شکم برگشت پذیر است و مشکلی جدی به حساب نمی آید ولی در مورد شکم ممکن است این مشکل برگشت پذیر نباشد.

البته عوامل محیطی مانند کار کردن در شرایط یا محیط های خاص نیز می تواند بر افتادگی پوست نقش موثری داشته باشد.

آموزش هیدرودرمی پوست را از اینجا ببینید.

 افتادگی پوست درمان دارد؟

انسان همین که خودش را در آینه می بیند و متوجه پوست شل و آویزان صورتش می شود، به فکر راه حلی برای رفع این مشکل می افتد، اما اطرافیانش می گویند افتادگی پوست درمان ندارد. آنها می گویند نباید بگذاریم چنین مشکلی ایجاد شود و وقتی ایجاد شد، دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.

پزشکان : با استفاده از درمان های دارویی می توان افتادگی پوست را تا حدی بهبود بخشید. به همین دلیل برای افرادی که دچار افتادگی پوست شده اند، مصرف کرم های ضدافتادگی پوست و کرم های جوان سازی تجویز می شود.

از گذشته تاکنون از روش های مختلفی مانند لایه برداری سطحی یا عمقی، لیزر و کشیدن پوست برای رفع این مشکل استفاده می شد. هم اکنون اقدامات خاصی برای این افراد انجام می شود ولی دیگر کسی به دنبال جراحی های وسیع و گسترده به منظور رفع افتادگی پوست نمی رود و خیلی افراد به دنبال روش های جراحی نیستند. برای انتخاب بهترین روش درمان باید با متخصص مشورت کرد، زیرا ممکن است با یک کار خاص مشکل فرد برطرف نشود و به همین دلیل براساس نظر پزشک باید روش های درمانی مناسب درکنار انجام شود.

درمان فقط با نظر پزشک

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *