درمان پوست های چرب و آکنه دار با محصولات مانسریک

درمان پوست های چرب و آکنه دار با محصولات مانسریک . این محصول بر پایه آب ساخته شده که یکی از نقاط قوت این محصول محسوب می شود. بخصوص در لاین مراقبت از پوست های چرب، قسمت پاکسازی و لایه برداری پوست، آموزش پاکسازی پوست که همیشه یکی از مشکلات استفاده از محصولات داشتن چربی و انسداد منافذ است. همانطور که مطلع هستید کرم های مراقبتی پوست چرب با اصطلاح نه چندان درست فاقد چربی یا oil free در بازار بسیار زیاد هست. از آنجایی که همه ما اطلاع داریم این محصولات فاقد چربی های حیوانی و معدنی هستند. در جایی که چربی های روغن های گیاهی مانند جوجوبا، روغن هسته انگور و روغن های دیگر گیاهی داخل این محصولات دیده می شود.

اصطلاح oil free یا فاقد چربی بودن چیست؟

در واقع اگر که این محصولات هیچ روغنی نداشته باشند یا اصطلاح oil free  درست باشد، هیچ وقت محصول به حالت کرم در نمی آید. پس اگر کرمی در بازار و در محصولات مشاده کردید که با اصلاح oil free وجود داشت، معنای آن فاقد چربی بودن نیست بلکه به معنی فاقد چربی حیوانی و معدنی بودن است.

حل مشکلات پوست چرب با مانسریک

سرکار خانم فرزانه حیدی مدیریت آکادمی پوست زیبا که به طور تخصصی در زمینه پوست و مراقبت های پوستی فعالیت دارند، می گویند: ما این را مشاهده می کنیم که عموما کلاینت های ما وقتی از این محصولات استفاده می کنند، شاکی از این هستند که با اینکه محصولات oil free استفاده کردیم، ولی باز هم جوش زدیم، باز هم منافذ پوستمان بسته شد و چربی و سنگینی محصول را روی پوستمان حس می کنیم.

این به علت است که به هر حال هر محصولی پایه کرم داشته باشد، باید دارای چربی باشد. بر این اساس مانسریک یکی از مشکلات عمده پوست چرب را حل کرده که محصولاتش را بر پایه آب و به صورت ژل تولید کرده و این محصولات حتی روغن هایی مانند آرگان که داخل این محصول هست به صورت حلال در آب هست و به هیچ عنوان حالت کرم و یا چربی به این محصول داده نشده.

محصولات برند مانسریک که در لاین های پوست چرب، آبرسان قوی انواع پوست، لاین ضد چروک و لاین ضد لک تولید شده همه بر پایه ژل هست و همه نوع تیپ های پوستی می توانند از این محصولا استفاده کنند.

انواع لاین های پوستی

در اینجا صحبتی راجع به لاین پوست چرب هست که وقتی ما محصولی را داشته باشیم برای انواع پوست؛ وقتی شما به محصولی برخورد می کنید که روی آن مناسب برای انواع پوست نوشته شده، یعنی همه پوست ها به جز پوست های سلسیتیک و آکنه لاین می توانند از آن استفاده کنند.

آن محصولی که مخصوص پوست های آکنه ایی باشد یا پوست های سلستیک باشد. قطعا باید دارای ترکیباتی خاص و تخصصی باشد که درمان آن تیپ های پوستی را انجام دهد. پس هیچ وقت انواع پوست شامل پوست های آکنه دار و سلسیتیو آلرژیک نیست. در مورد درمان پوست های چرب به خصوص چرب مستعد آکنه یکی از موارد مهم گرفتن شرح حال دقیق و اصولی از کلاینت هاست که علت ایجاد آکنه را مشخص کند.

دلایل ایجاد آکنه های پوستی

از جمله عوامل و دلایلی که باعث ایجاد اکنه می شوند عبارتند از: از قبیل ارث و ژنتیک، مشکلات هورمونی، بیماری های داخلی مانند کبد، گوارش و یک سری از بیماری هایی که تحت تاثیر هورمن ها قرار می گیرند، استرس های زیاد و تغذیه نامناسب، ترسح سَبوم اضافه و بیش از حد. در موارد غیر از موارد داخلی و ژنتیک، موارد اکتسابی را داریم که آلودگی هوا، روتین اشتباه، استفاده از محصولات چرب و غیر اصولی برای پوست های چرب باعث ایجاد آکنه می شود.

در تحقیقاتی که انجام شده افرادی که در مناطق آلوده تر زندگی می کنند پوست های چرب تر و مستعد آکنه تری دارند. شغل هایی که باعث می شود پوست آلوده شود در ایجاد آکنه تاثیر گذار است.

روتین روزانه اشتباه حتی استفاده نادرست از شوینده ها، شستشوی بیش از حد، شوینده های قوی که عموما پوست های چرب به علت اینکه تمایل دارند چربی پوستشان کمتر شود از آن استفاده می کنند،  یا بیش از حد شستشو می دهند تا چربی پوست کمتر شود،  باعث می شود لایه اپیدرم تحت تاثیر قرار بگیرد و چون سطح دفاعی ما لایه اپیدرم هست و کمبود چربی و رطوبت را احساس می کند، ترشح چربی و فعالیت غدد سبوم بیشتر می شود.

درمان پوست های چرب و مستعد آکنه

روتین روزانه کلاینت شما در صورتی که اصلاح شود، از شوینده های درست استفاه شود، بعد از شوینده حتما بخاطر حالت اسیدی پوست تونر زده شود، پوست از حالت قلیایی خارج شود تا محیط برای باکتری و ایجاد آکنه مساعد نباشد، استفاده از آبرسان های پایه آب و فلوئیدی یا ژل ، مناسب پوست های چرب می تواند رطوبت پوست چرب را تامین می کند و از ترشح چربی جلوگیری کند.

همانطور که همه ما می دانیم پوست یک سطح دفاعی هست و مکانیسم پوست دفاع از خودش است، که حالا غدد چربی، غدد عرق، سلول های ملانوسیت و کل این مکانیسم برای دفاع از پوست است. وقتی که پوست احساس خطر کند، کمبود رطوبت و چربی داشته باشد و یا اینکه در معرض اشعه یو وی قرار بگیرد، این مکانیسیم ها به جریان می افتد و شروع  دفاع از پوست را شروع می کند.

در صورتی که پوست احساس خطر نکند یعنی رطوبت و چربی کافی داشته باشد، غدد چربی و تعریق  بیش از ترشح نمی کند و به صورت عادی فعالیت می کند به همین دلیل هم پوست های چرب و خشک و هم پوست های دیگر نیازمند این هستند که بعد شستشوی روزانه و خشک کردن پوست، استفاده از تونر برای اسیدی کردن پوست و تنظیم ph پوست، از آبرسان مخصوص خود استفاده می کنند.

آبرسان پوست چرب مانسریک در مجموعه پوست زیبا

آبرسان پوست چرب مانسریک را برای اولین بار در محصولات مجموعه خود داریم، که هم در کابین ما در لاین هیدرومی و هم در هوم کر بهترین محصولی است که کلاینت می تواند استفاده کند. کلاینت ها می توانند بعد از اینکه شستشوی روزانه را انجام دادند، پوست را آلودگی و چربی های اضافه را پاک کرده، با تونر منافذ را تمیز کرد و ph را تنظیم کرد از آبرسان پوست چرب استفاده کند. و این ژل به علت اینکه سبک هست و جذب خیلی بالایی دارد در صورتی که پوست تمیز باشد جذب آن خیلی راحت انجام می شود.

حتی روی این محصول چند دقیقه بعد از جذب ژل می توانند از کرم های آرایشی،  ضد آفتاب، محصولات ویتامین سی و محصولات دیگر استفاده کنند. این ژل به دلیل سبک بودن، احساس آن سنگینی و چربی روی پوست را نمی دهد. معمولا پوست های چرب نگرانیشان از استفاده از مرطوب کننده دقیقا همین چربی هست که از کرم های محصولات پوست چرب و یا کرم های دیگر حاصل می شود روی پوست. برای همین تا به حال در مورد لاینت هایی که ما در مجموعه پوست زیبا به آنها ژل مانسریک را پیشنهاد دادیم، هیچ شکایتی از چربی، سنگینی و از احساس خفه شده پوست و بسته شدن منافذ را نداشتند.

یکی از مزایای خیلی مهم ژل مانسریک برای پوست چرب استفاده از ترکیبات و اکتیو هایی هست که همه هومکتانت و جاذب رطوبه هستند. در واقع سدیم پی سی آ در ترکیبی که مشاهده می شود در محصولات مانسریک، کمک می کند تا رطوبت سطع پوست حفظ شود، احساس کشیدگی نداشته باشد و در واقع پوست چرب را یک پوست مرطوب نگه دارد تا اپیدرم خطر را احساس نکند و تولید چربی اضافه انجام نشود.

ترکیب دیگری که داخل این محصول هست، بنزوئیل پروکساید است که همه ما می شناسیم. بنزوئیل پروکساید یک ماده موثری است که روی پوست اکسیژن را فعال می کند و اثر ضد باکتری خیلی قوی دارد و به علاوه اثر این ماده اثر کلاتوریتیک دارد و باعث از بین رفتن لایه مرده روی پوست می شود، و حتی لایه شاخی و جای لک و جای مانده از آکنه هم توسط این ترکیب درمان می شود.

پوست های چربی که از این محصول استفاده می کنند، نیاز به آبرسانی قوی دارند. مخصوصا که ما در ایران می بینم که پوست های چرب دچار کم آبی به شدت زیاد هستند به خاطر استفاده از محصولات قوی که برای کنترل سبوم پوستشان انجام می دهند، همیشه دچار کم آبی هستند که خیلی از کلاینت ها احساس نارضایتی بعد از شستشو و احساس کشیدگی شدید دارند.

البته که این نوع پوست ها در صورتی که حتی مرطوب کننده نزنند، بعد از حتی ۲۰ تا۳۰ دقیقه حس کشیدگی بر طرف می شود و علت آن تجدید تولید سبوم روی پوست هست. وقتی که پوست احساس کشیدگی و کمبود رطوبت کند، دوباره غدد چربی فعال می شوند و چربی و سبوم را روی سطح  پوست می ریزند و احساس کشیدگی به طور کاذب برطرف می شود.

در صورتی که پوست کمبود رطوبت داشته ولی این سبوم به مرور زیاد شده و جایگزین آن رطوبت شده. پس این ژل برای تنظیم سبوم پوست هم مناسب است چرا که رطوبت را تامین می کند و با هومکتانت هایی که داخل آن است کمک می کند که سطح پوست مرطوب بماند و ترشح چربی را کم کند.