تحریک رشد مو و جوانسازی پوست

پوست شما زمانی سالم و شاداب است که کاملا تمیز باشد. روش پاک کردن پوست و نوع پاک کننده به نوع پوست بستگی دارد. هر قدر پوست، چربتر و در محیط آلوده تری باشد بیشتر و اصولی ترباید تمیز شود

 پاکسازی چیست :

پاکسازی پوست روشی مناسب برای شادابی , جوانسازی و سالم نگه داشتن پوست است . پاکسازی خانگی فقط میتواند توسط پاک کننده  انجام شود به هیچ عنوان افرادنبایدازبخور, لایه بردارها وروشهای دیگر جهت پاکسازی خودودیگران استفاده نمایند زیرابابخوردادن منافذ پوست بازشده ودرصورتی که فردنتواندکارهای لازم جهت تمیزشدن وبسته شدن منافذراانجام دهدروزنه های پوست روز به روز بازترشده وزیبایی خودراازدست خواهدداد. حمام وبخارداخل حمام نوعی بخور بشمارمیرودکه همان مقداربرای پوست کافیست . امروزه کمترازبخوربرای پاکسازی استفاده میشودکه جایگزین آن جریان برق است.افرادبایدتوجه داشته باشندکه پاکسازی حتمابایدتوسط پزشک یافرد دوره دیده زیرنظرپزشک انجام شودزیراافراددیگرباساختمان پوست نوع پوست وواکنش های آن به موادآگاهی لازم راندارندو انجام این عمل توسط افرادناواردباعث میشودآسیب جدی به پوست شمابرسد.

چه کارهائی درپاکسازی پوست انجام میشود:

پاکسازی پوست در حقیقت درآوردن کومدون‌های سرسیاه، کیست‌های ریز ، تخلیه میلیا، برداشتن سلول‌های مرده و تنظیم و تعادل چربی های پوست است با این حال بیشتر متخصصان پوست و مو معتقدند که لطمه ای که پاکسازی غیر اصولی به پوست می‌زند در مواقعی زیاد است. اگر پاکسازی درست و اصولی انجام نشود، پوست حساس می‌شود، جای جوش باقی می‌گذارد و باعث حساس شدن مویرگ‌ها و حتی پاره شدن آنها می شود

پاکسازی برای چه پوستهائی نیازاست : پاکسازی برای همه نوع پوست  خانمها وآقایان لازم است؛ اما بیش از ۱۰ روش پاکسازی وجود دارد که بر اساس نوع پوست تعیین می‌شود. مثلا برای برخی از افراد یک پاکسازی اولیه که شامل تمیز کردن منافذ پوست از چربی و آلودگی است می‌تواند به یک پاکسازی همراه با جوان‌سازی بدل شده و برای نگهدارنده جوانی و جلوگیری از چروک و افتادگی پوست مفید است. افراد شاغل وآقایان بیشترازبقیه افرادنیازبه پاکسازی دارند زیرااین افرادبیشتردرمعرض آسیب های محیطی مثل آفتاب گردوغبارودیگرآلودگی هاهستندوهمچنین خانمهایی که مرتب آرایش میکنند جزء افرادی هستندکه نیازبیشتری به پاکسازی دارند .

 تعدادجلسات وفاصله آنها چگونه است :

تعدادجلسات وفاصله زمانی آنهابراساس نوع پوست توسط کادردرمانی مشخص میشود.

نحوه پاکسازی دراین مرکز:
دراین مرکز پاکسازی به روش کاملا علمی وبهداشتی انجام شده وازموادعالی ( آلمانی ) استفاده میشود حدود۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان لازم دارد . درهمان جلسه اول احساس رضایت شما ازپوستتان کیفیت کارماخواهدبود. متخصص پوست در اصفهان

پاک کردن محل زخم و یا اسکار توسط لیزر درمانی

زخمی که در اثر سوختگی ، جراحی و یا آکنه بوجود آمده بعضا با بافت ترمیمی بشکلی غیرطبیعی و بیش از حد که به آن اسکار میگوئیم التیام مییآبد . در واقع این جای زخم نتیجه پروسه التیام زخم خود بدن بوده و میزان اسکاری که هر زخمی از خود بجای میگذارد به فاکتورهای بسیاری مانند ژنتیک فرد بستگی دارد . میزان و اندازه این جای زخم و یا اسکار از فردی به فرد دیگر قابل تغییر بوده و معمولا تا آخر عمر باقی خواهد ماند .
از میان روشهای کلاسیکی که برای رفع و پاک کردن محل زخم از آنها استفاده میکنیم میتوان به استفاده از کرم های موضعی ، تزریق موضعی استروئید ، پیلینگ شیمیائی ، درم ابرژن و جراحی اشاره کرد . در سالهای اخیراستفاده از روشهای لیزری مانند لیزر فراکشنال نتایج قابل قبولی در کاهش و رفع محل زخم ویا اسکار بهمراه آورده است .
کدام جای زخم و یا اسکار با لیزردرمانی قابل رفع و درمان است ؟
محل عملیات جراحی ، محل دوخت و دوزهای پوستی ،جای زخم بجای مانده از جوش های جوانی و فرورفتگی هائی که بعد از بیماری های مختلف بجای میماند، مواردی هستند که به درمان با لیزر پاسخ مطلوبی میدهند .
چند جلسه درمانی برای رفع این جای زخم ها کافی است ؟
بطور متوسط با ۳ الی ۶ جلسه لیزردرمانی میتوان نتایج قابل قبول و مطلوبی بدست آورد . منظور از بهبود قابل قبول اینجا به معنی بهترشدن وضعیت قبلی است . نباید فراموش کرد که این پوست بهیچ وجه نمیتواند کاملا مثل پوست دیگر مناطق سالم بدن صاف و بدون مشکل باشد ولیزردرمانی درهرفردی به یک نوع پاسخ میدهد.
این لیزر چگونه بکار میرود ؟
حداقل ۴۰ دقیقه قبل پوست با کرم های موضعی و در برخی موارد با استفاده از داروهای تزریقی بیحس میشود . قبل از آغاز و در خلال لیزردرمانی با دستگاه های سردکننده پوست بخوبی خنک میشود . سپس اشعه لیزر فراکشنال بر روی پوست تابانده شده و بعد شخص با پانسمانی جزئی مرخص میشود . ۳ الی ۶ روز بعد از لیزردرمانی کمی سرخی، تورم و پوسته ریزی ادامه خواهد داشت . ۴ الی ۶ هفته بعد نیز جلسه بعدی قابل اجرا خواهد بود ..
 این روش برای چه افرادی بیشترموثراست : 

افرادی که منافذپوست آنهابازاست

افرادی که جای جوش دارند

جواتسازی پوست

رفع موهای زائد توسط لیزر
برای بسیاری از بانوان و برخی از آقایان موهای ناخواسته و زائد ایجاد استرس ، کاهش اعتماد به نفس ، سرخوردگی و ندرتاٌ افسردگی می نماید . روش های رایج همچون بند انداختن ، موم ، واکس ، اپی لیدی ، موچین ، کرم های موبر، الکترولیز و … دردناک وبا اثرات کوتاه مدت می باشند و برخی منجر به عوارضی همچون جوش های پوستی (فولیکولیت) ، لکه های پوستی وسوراخ هائی بر پوست می شوند
  لیزرهای کاهنده موی زائد چه می کنند ؟
در این روش از دستگاه لیزر جهت ازبین بردن موهای زائد و ناخواسته با هدف کاهش نیاز به روش های مرسوم استفاده می شود . چون لیزر در یک زمان بیش از یک مو را ازبین می برد از آن برای درمان نواحی وسیع تر همچون کل صورت ، زیر بغل ، ران ، ساق پا ، بیکینی و … استفاده می شود
 آیا محدودیت سنی برای انجام لیزر موی زائد وجود دارد ؟
در واقع هیچ محدودیت سنی برای لیزر ذکر نشده است ؛ ولی توصیه ما شروع لیزر بعد از تکمیل پروسه رشد فرد است ، در غیر این صورت نیاز به جلسات متعدد افزایش می یابد .
  برای کسب نتیجه دلخواه به چند جلسه لیزر موی زائد نیاز است ؟
تعداد جلسات مورد نیاز جهت کسب نتیجه دلخواه به ناحیه تحت درمان ، نوع و رنگ پوست ، سیکل رشد مو ، ضخامت ورنگ مو ، وجود یا فقدان مشکل هورمونی زمینه ای ، داروهای مصرفی ، وزن ، نژاد ، رژیم غذائی ، رعایت فواصل جلسات توصیه شده توسط پزشک ، روش های مورد استفاده قبل از شروع لیزر ، رعایت دستورالعمل های حین درمان و … دارد .درمان تا زمان رهائی از موها ادامه می یابد واین نیاز به حداقل چند جلسه درمانی دارد. بعد از بهبودی در برخی از بیماران به جلسات یادآوری لیزر با فواصل هر ۶ تا ۱۲ ماه نیاز است
. درهر جلسه لیزر کلیه موهای موجود در ناحیه درمان تخریب خواهند شد ولی باتوجه به اینکه درصد زیادی از موها در هرزمان در حالت تلوژن(غیرفعال یا خواب)هستند و لیزر تنها مو های در حال رشد را از بین می برد شما نیاز به چند جلسه درمان دارید
 آیا همه افراد میتوانند از لیزرموی زائد استفاده کنند ؟
خیر ؛ متاسفانه موهای سفید ، بور ، قرمز و کرکی به این روش درمان پاسخ نمی دهند .همچنین افرادی که خود را برنزه نموده اند از این روش به علت احتمال سوختگی پوست تا رفع حالت برنزه باید خودداری نمایند ادامه…
مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک درمان غیر جراحی در حیطه پزشکی زیبایی است و در حقیقت استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر است. داروهای مورد استفاده در مزوتراپی شاملداروهای  عصاره های گیاهی، ویتامین ها، مواد معدنی و آمینو اسیدها می باشد.گلوله های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل مزودرم (لایه میانی پوست) وارد می شود.  مزوتراپی می تواند برای ، جوان سازی پوست /ریزش مو/ ویتامینه مو/ ازبین بردن لکهای صورت / تیره گی دورچشم  استفاده شود. بسته به نوع درمان موادمزوتراپی متغیراست . مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید.این عمل توسط پزشک وسرنگهای ظریف انسولین انجام میشود هزینه آن نسبت به محل تزریق وموادمصرفی متغیراست .

متخصص پوست در اصفهان

مزوتراپی در اصفهان

 

استفاده از سم بوتولینیوم ( بوتاکس )  یکی از راههای شایع کاهش چین و چروکهای صورت است. این سم،یک پروتئین خالص شده استریل حاصل از باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم در آزمایشگاه است. با تزریق این ماده در مقادیر کم بداخل عضله صورت، عضلات اطراف ناحیه تزریق قابلیت تحریک شدن توسط عصبها را برای مدت چند ماه از دست می دهند و به علت بی حرکتی عضلات ،چین وچروک ناخواسته صورت کم می شود.

درصورت ٤٣ عضله وجود دارد و لازم است تا تزریق بوتاکس در محل های دقیق انجام شود،تا فقط عضلات ایجاد کننده چین وچروک ضعیف شوند و حرکات طبیعی صورت باقی بمانند.

نتیجه تزریق بوتاکس بعد از چند روز شروع می شود ومعمولا” برای کامل شدن به ٧-١٠ روز نیاز دارد. طول اثر بوتاکس معمولا” ٣-٦ ماه می باشد و بعداز آن حرکات عضله و چین و چروکها باز میگردند.

میزان اثر سم بوتولینیوم به عواملی مثل ضخامت و نوع پوست و شدت چین وچروک بستگی دارد. تزریق در موارد زیر انجام نمی شود:

بوتاکس چگونه بر شکل صورت تاثیر میگذارد؟

با گذشت زمان و انقباض مکرر عضلات صورت مثل پیشانی ، خطوطی در پوست ظاهر میشوند که می توانند تاثیر منفی در ظاهر شخص داشته باشند. مثلا خط اخم عمیق می تواند فرد را عصبانی یا نگران نشان دهد درصورتیکه در واقع اینطور نباشد.

عضلات صورت علاوه بر بیان احساسات، محل بعضی از ساختمانهای مهم صورت را هم مشخص می کنند. در حال استراحت، عضلات ما کاملا شل نیستند بلکه انقباض خفیفی دارند که باعث حفظ موقعیت بدن میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *