راز داشتن پوستی جوان

راز داشتن پوستی جوان

راز داشتن پوستی جوان

آیا می دانستید که می توانید با گذشت زمان، در برابر آلودگی و عادات بد برای حفظ چهره جوان خود ایستادگی کنید؟ جراحی، بوتاکس، درمان های زیبایی که برای پوست بسیار تهاجمی هستند و محصولات آرایشی که با ترکیباتی با مزایای مشکوک برای سلامتی ما ساخته شده اند، راه حلی برای رسیدن به چهره جوان نیستند. این گزینه ها چه برای پوست و چه برای سلامتی عوارض جانبی دارند و اغلب باعث ایجاد تصویری غیر واقعی و اجباری از چهره ما می شوند. پوست جوان با رژیم غذایی خوب، دارو های طبیعی و ترفند هایی که مادربزرگ های ما استفاده می کردند، زندگی سالم و دوز بالای شادی به دست می آید. در این مقاله بهترین نکات را برای راز داشتن پوستی جوان و درخشان با ترفندهای خانگی، طبیعی و بسیار اصلی کشف کنید، پس در ادامه همراه ما باشید.

۱- با آنزیم های گیاهی درخشندگی را به دست آورید

برخی از میوه ها و سبزیجات حاوی آنزیم ها و آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به ما کمک می کنند پوست را از ناخالصی ها پاک کرده و به آن درخشندگی ببخشیم، مانند آناناس، گوجه فرنگی، پاپایا و… . فقط باید پوست خود را با تکه ای از میوه یا سبزی بمالید، بگذارید چند دقیقه خشک شود و صورت خود را با آب بشویید. بلافاصله متوجه اثرات آن خواهید شد.

۲- رنگ کامل با اسید سالیسیلیک

سالیسیلیک اسید جزء ترکیبات شناخته شده برای خواص ضد درد است. با این حال این یک درمان زیبایی عالی برای پاکسازی پوست از ناخالصی ها و جلوگیری از لکه ها است. هر ده یا پانزده روز یکبار از آن به عنوان لایه بردار ملایم استفاده می کنیم.

۳- ژیمناستیک صورت را تمرین کنید

ورزش در زمینه مد و ژیمناستیک صورت نیز انجام می شود. اگر ماهیچه های بدن خود را تمرین می دهیم، چرا باید صورت را فراموش کنیم؟ تنش، خستگی، دلخوری، استرس و … روی صورت جمع می شود. با چند دقیقه در روز ماساژ خود و حرکات صورت، می توانیم به عقب برگردیم تا به پوستی جوان، آرام و هماهنگ دست پیدا کنیم.

۴- خداحافظی با تنش ها

تنش ها یکی از دشمنان ما برای داشتن چهره ای زیبا و جوان است زیرا ظاهری سخت، سفت و کسل کننده به ما می دهد. ما باید بجنگیم تا از کارهایی که با صورت خود انجام می دهیم آگاه باشیم. با کج خلقی ها و حرکاتی که انجام می دهیم وقتی نگران هستیم که دوباره آن را شل کنیم و ظاهر اولیه خود را بازیابیم. هر شب قبل از خواب، چند دقیقه روی آرامش و آوردن نفس به هر نقطه از صورت تمرکز کنید.

۵- ده دقیقه آفتاب در روز

اگرچه قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یکی از عوامل اصلی پیری پوست است اما حقیقت این است که خورشید برای پوست و سلامتی بسیار مفید است، به شرطی که ما آن را با عقل سلیم دریافت کنیم. با ده دقیقه در روز، اول صبح یا اواخر بعد از ظهر، کافی است از تمام خواص خورشید بهرمند شوید و پوستی برنزه، زیبا و سالم داشته باشید.

راز داشتن پوستی جوان

راز داشتن پوستی جوان

۶- آبرسانی کامل را پیدا کنید

پوست های خشک، چرب، مختلط، بالغ و حساس با آکنه وجود دارد. یافتن مناسب ترین محصول مرطوب کننده برای ما ضروری است. برخی از لوسیون های توصیه شده شامل: روغن (بادام، نارگیل، گلاب)، ژل آلوئه ورا، روغن جوجوبا و…

۷- فقط از محصولات طبیعی استفاده کنید

توصیه می کنیم از محصولات آرایشی غیر طبیعی استفاده نکنید زیرا حاوی مواد مضر برای پوست و سلامت هستند مانند پارابن، پارافین و سایر مشتقات نفتی، الکل، سیلیکون، مواد نگهدارنده و غیره. از سوی دیگر محصولات ساخته شده با روغن های گیاهی و اسانس بسیار مفید هستند.

۸- پوست را از درون پرورش دهید

شما نمی توانید نقش اساسی رژیم متعادل را فراموش کنید که در آن نباید موارد زیر را از دست بدهید:

– پروتئین با کیفیت خوب

– چربی های سالم

– کربوهیدرات کامل

– میوه و سبزیجات خام

– آجیل و دانه ها

– غذاهای فوق العاده

۹- آب بنوشید

در نهایت برای داشتن پوستی جوان، فراموش نکنید که با نوشیدن آب در طول روز خود را به خوبی در داخل بدن هیدراته کنید. همیشه این کار را با معده خالی انجام دهید تا اثر پاک کنندگی روی پوست داشته باشد. ما باید حداقل یک و نیم لیتر آب در روز بنوشیم، با شروع دو لیوان همیشه با معده خالی.

۱۰- خواب کافی

در رابطه با توصیه های قبلی می توانیم به شما بگوییم که خواب برای سلول ها، اندام ها و ماهیچه ها ترمیم کننده است. این نه تنها مانع از بیدار شدن صبح با حلقه های تیره بزرگ می شود، بلکه به پوست کمک می کند تا از آسیب های هر روز بهبود یابد. هر شب ۷-۸ ساعت بخوابید تا جوانتر به نظر برسید.

۱۱- خوشحال باش

البته روحیه به ظاهر بستگی دارد. اگر شاد باشید و به شیوه ای سالم از آن لذت ببرید، چین و چروک ها را کاهش داده و حتی آنها را از صورت خود پاک می کنید. فراموش نکنید که استرس، اعصاب و افسردگی بر سیستم ایمنی تأثیر منفی می گذارد و مستقیماً بر پوست تأثیر می گذارد.

۱۲- به روال تمیز کردن پایبند باشید

حتی اگر در پایان روز بسیار خسته هستید، فراموش نکنید که آرایش خود را پاک کرده و شب قبل از خواب پوست خود را کاملاً پاک کنید. روزانه پوست را مرطوب و تغذیه کنید تا از عوامل خارجی مانند آلودگی محیط محافظت شود. صبح و شب از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

عواملی که باعث افزایش سرعت پیری پوست می شوند

۱- سیگار نکشید

دود تنباکو دارای تعداد زیادی مواد مضر است که نه تنها به سلامت داخلی، بلکه به ظاهر پوست شما نیز آسیب می رساند. افرادی که سیگار می کشند رنگ کدر و خاکستری با چین و چروک بیشتر دارند. سیگار اپیدرم را از بین می برد و از احیا و اکسیژن رسانی به پوست جلوگیری می کند.

۲- الکل مصرف نکنید

یکی از رازهای افراد بزرگ در حفظ پوست زیبا، هزاران محصول مورد استفاده آنها نیست بلکه این واقعیت است که آنها مشروبات الکلی مصرف نمی کنند. این ماده سطح اکسیژن را در خون کاهش می دهد و بر تولید کلاژن تأثیر می گذارد.

۳- مصرف زیاد قهوه

مانند نوشابه های کولایی که کافئین نیز دارند، این نوشیدنی ها ادرار را افزایش داده و آب بدن را کم می کنند. علاوه بر این آنها به ما احساس سرخوشی و انرژی می دهند که می تواند مانع استراحت مناسب و در نتیجه کاهش شادابی پوست و جوان ماندن آن شود‌

۴- کمبود ویتامین

ویتامین های اصلی را به پوست خود اضافه کنید تا پوست شما همیشه سالم باشد:

– کمبود ویتامین A باعث ایجاد درم خشک می شود.

– کمبود ویتامین B باعث قرمزی و چربی بینی می شود.

– عدم مصرف کافی ویتامین C باعث تولید کلاژن کمتری می شود (برای حفظ حالت ارتجاعی پوست لازم است).

حلزون تراپی

حلزون تراپی یکی از روش های تاثیر گذار در جوان سازی پوست و ترمیم سلول های مرده پوست است. در این روش درمانی حلزون را روی پوست قرار می دهند و با حرکت آن روی پوست، مخاط را روی پوست بر جای می گذارد و همانند یک ماسک قوی برای پوست اثر می کند. ماده ترشحی حلزون امکان تولید کلاژن را دارد، چین و چروک را رفع می کند و در درمان جوش نیز بسیار موثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *