عوارض استفاده از لوازم آرایشی تقلبی

عوارض استفاده از لوازم آرایشی تقلبی

زنان در سراسر دنیا برای تقویت زیبایی ، از لوازم آرایشی استفاده می کنند.از لوازم آرایشی میتوان برای پوشاندن جای زخم یا لکه های پوستی ، چین و چروک ، آکنه یا تغییر رنگ پوست صورت و موارد دیگر استفاده می شود.از آنجا که آرایش بر روی پوست صورت اعمال می شود ، بنابراین برای خانم ها بسیار مهم است که از محصولات آرایشی با کیفیت استفاده کنند تا آسیبی به پوست آنها وارد نشود.در حال حاضر انواع لوازم بهداشتی – آرایشی با مارک های مختلف در بازار موجود است که برخی از آنها تقلبی هستند و بجای محصولات اصل و با کیفیت بفروش میرسند که استفاده از آنها عوارض زیادی به همراه دارد.در این مقاله علائم و عوارض استفاده از لوازم آرایشی تقلبی ذکر شده است.

عوارض لوازم آرایشی تقلبی

در برخی از محصولات آرایش جعلی ، بیش از حد قانونی سرب وجود دارد.سرب می تواند در بدن انسان در طی ماه ها رشد کند و منجر به مسمومیت شود.مسمومیت با سرب می تواند باعث از بین رفتن حافظه ، درد مفاصل و ماهیچه ها ، سردرد شود و زنان باردار در صورت مواجهه با سرب زیاد ، احتمال سقط جنین یا زایمان زودرس را دارند.

برخی از این لوازم آرایشی جعلی یا تقلبی حاوی ماده سمی کشنده دیگری به نام آرسنیک است که می تواند باعث درد شکم ، شوک و حتی مرگ شود.

سایر عناصر کشنده موجود در محصولات آرایشی جعلی عبارتند از: باکتری ، مس ، جیوه  و آلومینیوم که برخی از عوارض جانبی آن ها شامل واکنش های آلرژیک ، بثورات پوستی ، عفونت چشم ، اسهال ، کم خونی و حتی نارسایی کلیه است.در بدترین حالت ، مواد سمی موجود در بسیاری از محصولات آرایش جعلی باعث ایجاد مشکلات سلامتی طولانی مدت مانند فشار خون بالا و ناباروری شده است.

ریحانه نصیری ،بهترین آرایشگر اصفهاندر سالن خود از محصولات آرایشی – بهداشتی اورجینال و با کیفیت استفاده می کند.طبق گفته خانم ریحانه نصیری قرار گرفتن در معرض لوازم آریشی جعلی در طولانی مدت می تواند منجر به تجمع مواد سمی در پوست شود که می تواند باعث سرطان پوست شود.

عوارض استفاده از محصولات آرایشی تقلبی

عفونت چشم – استفاده از محصولات آرایشی جعلی برای آرایش چشم و اطراف چشم ، ممکن است باعث تحریک و التهاب چشم شود.

متورم شن لب ها – اگر بعد از استفاده از محصولات آرایشی مخصوص لب ، متوجه شدید که لب های شما ، متورم شده است ، این می تواند به دلیل وجود یک ماده شیمیایی مضر در لوازم آرایشی باشد.

چگونه می توان لوازم آرایشی جعلی را تشخیص داد

  • ارزان قیمت بودن محصولات آرایشی ، یکی از نشانه های بی کیفیت بودن آنهاست.
  • بسته بندی های بی کیفیت و ارزان نیز یکی دیگر از نشانه های جعلی بودن کالای موردنظر است.
  • زمان خرید ، بارکد ، شماره سریال و اطلاعات ساخت کالای مورد نظر را بررسی کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *