چین و چروک پوست

چه عواملی باعث ایجاد چین و چروک پوست می شوند؟

با افزایش سن پوست ، خاصیت ارتجاعی آن از بین می رود و می تواند چین و چروک و خطوط ریز را نشان دهد.اما علت ایجاد چین چروک روی پوست همیشه افزایش سن و پیری نیست.عوامل زیادی وجود دارد که باعث چین و چروک پوست می شود.به عنوان مثال قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، رژیم غذایی نادرست ، کمبود خواب و استرس مزمن از عواملی هستند که در ایجاد چین و چروک های پوستی تاثیر زیادی دارند.

نور خورشید

تردیدی وجود ندارد که نور UV باعث ایجاد چین و چروک می شود.قرار گرفتن مداوم در برابر نور آفتاب ، به پیری زودرس پوست ، چین و چروک عمیق و افزایش خطر سرطان پوست کمک می کند.برای جلوگیری از چنین مشکلی از قرار گرفتن مکرر در نور آفتاب خودداری کنید ، بطور مداوم از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده استفاده کنید ، از کلاه و لباس محافظ استفاده کنید.

عوامل ایجاد چین و چروک پوست

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن برای پوست شما مضر است و باعث افزایش چروک به ویژه خطوط صورت در اطراف دهان می شود.سیگار کشیدن تنها دلیل این خطوط نیست.نور خورشید مقصر دیگر است.

افراد سیگاری معمولاً چروک های زودرس را تجربه می کنند و پوست آنها اغلب به مراتب مسن تر از افراد هم سن و سالی است که سیگار نمی کشند.مواد شیمیایی مضر در سیگار به طرق مختلف به پوست آسیب می رساند.نیکوتین موجود در سیگار باعث باریک شدن رگهای خونی در لایه های بیرونی پوست می شود و میزان خون ، اکسیژن و مواد مغذی مانند ویتامین A را که به پوست می رسد و تغذیه می کند ، محدود می کند.

رژیم غذایی نادرست
پیری زودرس و چروک عمیق صورت می تواند توسط عادت های ناسالم مانند تغذیه نامناسب و کم تحرکی ، تشدید شود.رژیم غذایی حاوی چربی و غذاهای فرآوری شده بر روی بافت پوست ، رنگ پوست تأثیر می گذارد و می تواند باعث شکستگی شود.

با خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، نوشیدن مقدار زیادی آب ، ورزش منظم و انجام اقدامات برای کنترل استرس و حمایت از سلامت روانی خود ، مانع از پیری زودرس پوست خود شوید.

چروک پوست

روال مراقبت از پوست

با افزایش سن ، پوست نسبت به جوانی ، خشک ، حساس و به راحتی تحریک می شود.حفظ یک برنامه مداوم برای مراقبت از پوست ، می تواند به حفظ درخشش سالم پوست کمک کند.

درمان: دو بار در روز صورت خود را تمیز و مرطوب کنید.هر روز حتی در زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و حتماً در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب هر دو تا سه ساعت یک بار پوست را ضد آفتاب بزنید.

احتمالاً شما از بسیاری از محصولات ضد پیری پوست مانند کرم گیاهی دور چشم، که برای کاهش چین و چروک پوست و چروک های دور چشم طراحی شده اند ، آگاه هستید.اگرچه یک روش بهتر برای مقابله با این علائم و سایر علائم پیری ، شروع اقدامات پیشگیری است ، با این وجود نمی توان از بسیاری از تغییراتی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شود جلوگیری کرد.

شیوه های زندگی مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون محافظت ، استعمال دخانیات ، رژیم غذایی کم مواد مغذی و هیدراته نشدن همه می تواند به بروز زودرس چین و چروک کمک کند.هرچه سبک زندگی شما به طور کلی سالم باشد ، قادر به از بین بردن چین و چروک و سایر علائم پیری خواهید بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید بهترین کرم برطرف کننده لک صورت با شماره های درج شده در همین سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *