راز نگهداری از لوازم آرایشی

راز نگهداری از لوازم آرایشی

لوازم آرایشی هم مانند هر وسیله دیگری تاریخ انقضاء دارند و بعد از پایان تاریخ مصرفشان،فاسد میشوند و باید آنها را دور ریخت.

لوازم آرایشی اگر در شرایط نامناسب نگهداری شوند،خیلی زودتر از پایان تاریخ مصرفشان،فاسد میشوند.این محصولات چون بطور مستقیم با پوست و مو انسان در ارتباط هستند،نگهداری و مراقبت از آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

لوازم آرایشی خود را به دور از گرما و نور مستقیم خورشید قرار دهید.

برخی از محصولات آرایشی را میتوان در یخچال نگهداری کرد.محصولات آرایشی که برای ساخت آنها از مواد طبیعی استفاده شده است،خیلی زودتر از محصولات آرایشی غیر ارگانیک فاسد میشوند،چون در ساخت آنها معمولا از مواد نگهدارنده استفاده نمیشود.پس اگر از محصولات آرایشی ارگانیک استفاده میکنید،بعد از باز کردن،آنها را بلافاصله در یخچال قرار دهید.

وقتی میگوییم بهتر است لوازم آرایشی در دمای پایین نگهداری شوند،به این معنا نیست که این لوازم در دمای بسیار سرد قرار بگیرند.چون همانطور که دمای زیاد به این محصولات آسیب وارد میکند،دمای پایین هم باعث منجمد شدن آنها و فاسد شدن آنها میشود.

البته توجه داشته باشید که تمام لوازم آرایشی نیاز به دمای یخچال ندارند و برخی از آنها را میتوان در دمای معمولی اتاق نگهداری کرد.

جهت یادگیری آموزش جوان سازی پوست اینجا کلیک کنید.

مراقبت از لوازم آرایشیاز جمله وسایلی که میتوان آنها را در یخچال نگهداری کرد شامل موارد زیر میباشند.

  • کرم دور چشم
  • کرم ضد آفتاب
  • لاک ناخن
  • ریمل مژه
  • عطر و ادکلن
  • رژ لب

از قرار دادن محصولات آرایشی در محیط حمام خودداری کنید

آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که وسایل آرایش و بهداشتی خود را روی میز حمام قرار میدهید؟؟؟!!!!!

قرار دادن وسایل آرایشی در حمام کار اشتباهی است،چون رطوبت باعث فاسد شدن سریع و در بعضی از موارد باعث ایجاد کپک بر روی آنها میشود.

بطور کلی میتوان گفت بدترین مکان برای نگهداری لوازم آرایشی،حمام است.چون فضای حمام بهترین مکان برای رشد انواع میکروب است و این میکروب ها ممکن است به لوازم آرایشی راه پیدا کرده و آنها را آلوده کنند.

بعد از استفاده از لوازم آرایشی سریعا درب آنها را ببندید

نگهداری از لوازم آرایشی

اگر درب وسایل آرایشی باز بماند،ممکن است میکروب های موجود در محیط، به آنها راه پیدا کرده و آنها را آلوده کند.بعلاوه باز گذاشتن لوازم آرایشی،باعث میشود که آنها سریعا خشک شوند.ریمل آن دسته از لوازم آرایشی است که اگر درب آن باز بماند،سریع خشک میشود.

برخی از لوازم آرایشی هستند که برای استفاده از آنها از پد و قلمو های مخصوص استفاده میشود.پد و قلموها باید بطور مداوم تمیز شوند،چون اگر این وسایل آلوده باشند،با زدن آنها داخل لوازم آرایشی،باکتری های موجود در آنها ، وارد لوازم آرایشی شده و آنها را هم آلوده کرده و باعث فاسد شدن سریع محصولات آرایشی میشود.

برای گرفتنمدرک فنی حرفه ای پوستاینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *