چگونه پوست خود را بهتر کنیم

چگونه پوست صورت خود را بهتر کنیم

پوست شما بزرگترین اندام روی بدن شماست و پوست صورت شما ظریف ترین است.شما برای بهبود ظاهر و سلامتی پوست خود میتوانید ، اقدامات بسیاری را انجام دهید. وقتی در مورد چهره خود احساس خوبی داشته باشید ، شادتر و با اطمینان تر و سالم تر خواهید بود.

  • پوست خود را بشویید.

شما می توانید با مراقبت روزانه ، پوست صورت خود را بهبود بخشید.شما باید بخشی از کارهای روزمره خود را به عنوان مراقبت از پوست انجام دهید.شما باید صبح و عصر و بعد از عرق کردن زیاد ، صورت خود را بشویید و برای شستن و تمیز کردن پوستتان از یک پاک کننده ملایم ، بدون ساینده ، بدون الکل و آب گرم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که آب خیلی گرم یا خیلی سرد برای پوست شما مناسب نیست.

  • پوست خود را مرطوب نگهدارید.

شما باید روزی دو بار مرطوب کننده را روی صورت خود قرار دهید.بعد از شستن صورت خود ، مرطوب کننده را به آرامی روی صورت خود بمالید.برای این منظور باید از دو مرطوب کننده مختلف استفاده کنید.موردی که برای روز انتخاب می کنید باید شامل spf باشد. کرم شب شما باید کمی ضخیم تر باشد و هیدراتاسیون کامل تری داشته باشد.

پوست خود را مرطوب نگهدارید.

جهت یادگیری آموزش جوان سازی پوست اینجا کلیک کنید.

  • از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر به دلایلی نمی توانید مرطوب کننده مناسبی پیدا کنید که حاوی SPF است ، حتماً ضد آفتاب را به صورت جداگانه ، روی صورت خود بمالید. شما باید این کار را هر روز انجام دهید ، نه فقط زمانی که قصد دارید زمان زیادی را در خارج از خانه بگذرانید. خورشید می تواند با کمی قرار گرفتن در معرض پوست ،حتی از پشت ابرها ، به پوست شما آسیب برساند. یک روش خوب این است که مرطوب کننده و آرایش خود را طبق معمول انجام دهید ، سپس از ضد آفتابی استفاده کنید که مخصوص صورت شما باشد.

  • محصولات مناسب پوست خود انتخاب کنید.

انواع پوست وجود دارد ، بنابراین باید محصولاتی را پیدا کنید که برای نوع خاص از پوست شما بهترین اثر را داشته باشد. پوست خود را معاینه کنید و ببینید که آیا پوست شما نرمال ، روغنی ، خشک یا ترکیبی از خشک و روغنی است. اگر پوست شما حساس است (به راحتی تحریک می شود) ، باید به دنبال مواد پاک کننده و مرطوب کننده هایی بروید که بصورت خاص تهیه شده اند تا بر روی پوست ملایم تر باشند.
انواع پوست

اگر پوست شما به راحتی پوسته پوسته می شود یا ترک می کند،از نوع پوست خشک است.پوست روغنی به طور معمول بسیار براق به نظر می رسد و شما متوجه خواهید شد که آرایش شما به مدت طولانی در محل باقی نمی ماند.اگر پوست خشک دارید ، از یک پاک کننده ملایم یا خامه ای استفاده کنید.افرادی که پوست روغنی دارند ، باید برای پاک کردن و تمیز کردن پوستشان، از پاک کننده های کف بدون عارضه و بدون کامدوژنیک حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده کنند.اگر مطمئن نیستید از کدام محصولات استفاده کنید ، با یک متخصص پوست یا آرایشگر خود صحبت کنید.افرادی که پوست خشک دارند باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنند که به آنها کرم یا پماد زده می شود. افرادی که پوست روغنی دارند باید از لوسیون استفاده کنند ، زیرا این مواد سبک تر هستند و حاوی آب بیشتری هستند.

 آموزش مراقبت پوست اصفهان را از اینجا ببینید.

  • نقاط تاریک را برطرف کنید.

لکه های تیره یا تغییر رنگ یکی از رایج ترین مشکلات پوستی صورت است که افراد با آن سر و کار دارند. خوشبختانه روش هایی برای رفع آنها وجود دارد. برای لکه ها ، باید یک رژیم درمانی نقطه ای را به رژیم مراقبت شبانه خود اضافه کنید. هر شب یک محصول اصلاح کننده پوست را روی لکه های رنگ شده روی صورت خود بکشید.برای لکه های تیره ، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی یک رتینوئید هستند.این ماده شیمیایی حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که باعث اصلاح صورت در مناطق مشکل شما می شود.

برطرف کردن مشکلات پوستی

برای کمک به بهبود مداوم پوست ، مهم است که از عواملی که باعث ایجاد آسیب به پوست شما میشود، آگاهی داشته باشید. آسیب پوست به طور معمول ناشی از خورشید ، آب و هوا و آلودگی هوا است.همچنین ممکن است با قرار گرفتن در معرض سطوح کثیف مانند بالش و تلفن همراه ، به پوست ما آسیب وارد شود.هنگام بیرون آمدن با استفاده از کرم ضد آفتاب همیشه از پوست خود محافظت کنید.سیگار کشیدن به طور جدی می تواند به پوست شما آسیب برساند.

جهت ورکشاپ پوست در اصفهان اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *