لب ها نیاز به مراقبت دارند

لب ها نیاز به مراقبت دارند

لب ها نیاز به مراقبت دارند

لب ها قسمت مهمی از صورت شما هستند.بسیاری از خانم ها برای صورت و مو های خود برنامه های مراقبت روزانه دارند ، اما اغلب از لب های خود غافل می شوند. لب هایی با ظاهر سالم می توانند ظاهر شما را کاملا دگرگون کنند. بنابراین مراقبت از لب ها به اندازه مراقبت از پوست صورت و موها مهم است. اگر میخواهید لب های خود را زیبا نگه دارید، به نکاتی که در این مقاله  توسط آموزشگاه آریشگری در اصفهان  توضیح داده شده است، توجه کنید.

هیدراته بمانید

آیا می دانید یکی از مهمترین دلایل خشکی پوست عدم نوشیدن آب کافی است؟نوشیدن هشت لیوان آب در روز می تواند از بسیاری جهات به نفع شما و بدن شما باشد.آبرسانی ناشی از آب آشامیدنی ، ظاهری آبدار به لب می دهد ، در حالی که لب های خشک کاملاً برعکس، تیره و کسل کننده به نظر می رسند. هیدراته نگه داشتن خود می تواند با خشکی لب ها بدون در نظر گرفتن فصل مقابله کند.اگرچه ممکن است فکر کنید که استفاده از رطوبت خارجی کافی است ، اما آبرسانی داخلی نیز به همان اندازه مهم است.

نوشیدن آب زیاد از خشکی و ترک پوست جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود لب های شما چاق و مرطوب به نظر برسد و در عین حال رنگ لب را نیز حفظ میکند.

چندین روش درمانی خانگی وجود دارد که می توانید سعی کنید لب هایتان را برای همیشه صورتی کنید.شما همچنین می توانید غذاهای خاصی را در رژیم خود بگنجانید و چند رسم مراقبت از پوست را دنبال کنید تا لب های صورتی را سریع بدست آورید.به خواندن ادامه دهید تا بدانید چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

به طور منظم لایه برداری کنید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دستمال یا مسواک را خیس کنید و با حرکات ملایم لب های خود را مالش دهید.این باعث از بین رفتن پوست مرده و خشک شدن لایه بیرونی لب ها می شود و در عین حال گردش خون را نیز بهبود می بخشد.در شب همیشه از روغن نارگیل یا مرهم لب طبیعی برای بدست آوردن لب های صورتی نرم استفاده کنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

یک مطالعه نشان داد که ۳۷٪ از افرادی که از ضد آفتاب به روش صحیح استفاده می کنند از آن هم چنین برای محافظت از لب های خود استفاده می کنند.ضد آفتاب لب که دارای SPF 15 یا بیشتر باشد را انتخاب کنید.باید روزانه استفاده شود و مرتباً تازه شود.این از آسیب اشعه های خورشید جلوگیری می کند.

لب های خود را بطور مداوم مرطوب نگه دارید

مرطوب نگه داشتن لب ها همیشه یک روش مطمئن برای اطمینان از صورتی بودن آنهاست. برای این منظور از ژل آلوئه ورا به طور مستقیم از گیاه استفاده کنید.

روغن ضروری / ویتامین E

می توانید یک کپسول ویتامین E مصرف کنید و آن را باز کنید. آن را مستقیماً روی لب های خود بمالید تا نرم و صورتی شود.این یک کمک ثابت شده در بازسازی سلول های پوست ، تقویت گردش خون و جلوگیری از خطوط ریز لب است.

از مصرف مواد شیمیایی خودداری کنید

اگر لب های صورتی را به طور طبیعی می خواهید ، رژ لب های مملو از مواد شیمیایی را رها کنید.می توانید از آب انار ، چغندر یا تمشک استفاده کنید.

ایده خوبی است که همیشه قبل از استفاده از رژ لب ، لب های خود را با روغن بادام یا نارگیل مالش دهید.چند دقیقه صبر کنید و سپس رژ لب بزنید.این به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند ، لب را مرطوب نگه می دارد و از خشک شدن آن به دلیل رژ لب جلوگیری می کند.

اگر لب های صورتی می خواهید از چه مواردی باید خودداری کنید؟

  • از محصولاتی که مواد شیمیایی زیادی دارند به ویژه رژ لب های طولانی مدت پرهیز کنید.موادی که دارای مواد طبیعی هستند را انتخاب کنید.این روزها چندین گزینه ارگانیک در بازار وجود دارد.یک رژ لب انتخاب کنید که بدون مواد شیمیایی باشد.
  • همیشه قبل از خواب رژ لب و براقیت باید کاملاً شسته شود.حتی می توانید قبل از خواب مرطوب کننده لب طبیعی بزنید تا لب هایتان را مرطوب کند.
  • سیگار نکشید. یکی از عوارض سیگار کشیدن تیرگی لب است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *