چگونه پوست خود را جوان نگه داریم

چگونه پوست خود را جوان نگه داریم

با افزایش سن ، پوست ما شروع به بروز تغییراتی مانند چین و چروک و افتادگی می کند.  جلوگیری از علائم مشهود پیری به طور کامل غیرممکن است ، اما کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن این تغییرات انجام دهید. دانستن اینکه چه مواردی را دنبال می کنید و چه چیزی باید از آن جلوگیری کنید ، می تواند به شما در حفظ هرچه جوان تر نگاه داشتن پوست کمک کند.

۱) از ضد آفتاب استفاده کنید. برخی از متخصصان معتقدند که قرار گرفتن در معرض نور UV خورشید ممکن است باعث شود تا ۹۰ درصد از علائم قابل مشاهده پوست پیر شدن در طول یک عمر باشد. خبر خوب این است که برای جلوگیری از پیشرفت جلوه های پیری هرگز دیر شروع نمی شود. اگر نگران علائم بصری پیری هستید ، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای محافظت از پوست خود انجام دهید ، زدن ضد آفتاب در هر زمان که خارج از منزل باشد ، حتی در زمستان است.

از ضد آفتاب استفاده کنید

ضد آفتاب با طیف گسترده ای را انتخاب کنید ، که در برابر اثرات مضر اشعه UVA و UVB محافظت می کند.

ضد آفتاب را با SPF حداقل ۱۵ انتخاب کنید ، اگرچه ممکن است SPF بالاتری داشته باشید تا محافظت بیشتری در برابر اشعه UV داشته باشد.

ضد آفتاب را انتخاب کنید که ضد آب باشد و حاوی اکسید روی یا تیتانیوم است.

هر دو یا دو ساعت یک بار ضد آفتاب را بکشید ، خصوصاً اگر زیاد عرق کنید یا شنا کنید

ضدآفتاب فوراور با فرمولی مقاوم در برابر آب تا ۸۰ دقیقه بر روی پوست ماندگاری دارد.

۲) از یک کلاه در آفتاب استفاده کنید. پوشیدن کلاه حتی اگر از ضد آفتاب استفاده می کنید مهم است. یک کلاه سایه برای چهره شما فراهم می کند ، که می تواند به کاهش میزان قرار گرفتن در معرض نور شما در برابر نور خورشید کمک کند و ممکن است به کاهش علائم پیری کمک کند.

برای پوشاندن صورت خود یک کلاه را به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید.

کلاه هایی با پارچه محکم مانند بوم ، در جلوگیری از رسیدن اشعه ماوراء بنفش به پوست شما ، مؤثر هستند. از کلاه های بافته یا سوراخ های گسترده مانند کلاه های نی ، خودداری کنید ، زیرا این کلاه ها در نور زیاد خورشید قرار می گیرند.

۳) در زمستان از روسری استفاده کنید. اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که در طول زمستان سرد می شود ، قرار گرفتن در معرض باد ناگهانی می تواند پوست شما را خشک کند و باعث خشکی و چروک شدن پوست می شود. با پوشیدن روسری در سراسر صورت از پوست خود در هوای سرد محافظت کنید.

۴) عینک آفتابی بزنید. عینک آفتابی را با ۱۰۰٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید انتخاب کنید. عینک های آفتابی بزرگ یا پیچیده محافظت بیشتری برای پوست حساس اطراف چشم شما می کند که به جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند. عینک آفتابی با لنزهای قطبی  برای چشم شما بهتر است ، زیرا باعث کاهش درخشش می شود و به نوبه خود باعث کاهش کرنش چشم و خستگی می شود.

۵) روزانه ورزش کنید. ورزش مکرر باعث افزایش گردش خون در بدن شما می شود که باعث افزایش مواد مغذی و همچنین باعث دفع سموم از بدن شما می شود و باعث ایجاد درخشش سالم می شود.

۶) درمان های بوتاکس یا لیزر را امتحان کنید. با درمان های کم تهاجمی منظم مانند IPL (نور شدید پالس) یا پیدایش لیزر شروع کنید. همچنین می توانید مقادیر بسیار کمی از بوتاکس را امتحان کنید تا چین و چروک صورت را شل کنید و از عمیق تر شدن آنها جلوگیری کنید. نگهداری مهم برای حفظ پوست سالم و جوان به نظر می رسد.

بوتاکس

پک جوانسازی فوراور اینفینیتی یکی از بهترین محصولات فوراور برای داشتن پوستی شاداب می باشد.

۷) از سونا مادون قرمز استفاده کنید. سونا مادون قرمز همان اثر سونا های معمولی را دارند ، اما برخی از افراد تحمل آنها را آسان تر می کنند. در حالی که یک سونا سنتی شما را با گرمای شدید احاطه کرده است ، یک سونا مادون قرمز می تواند با استفاده از دمای پایین ، همان نتایج (عرق کردن ، افزایش ضربان قلب) را تولید کند. سونا مادون قرمز ممکن است مزایای سلامتی را برای انواع مختلف فراهم کند ، بنابراین ممکن است باعث بهبود ظاهر پوست شما نیز شود

۸) یوگا را انجام دهید. ورزش کردن عضلات صورت به جلوگیری از ایجاد چین و چروک کمک می کند. یک راه عالی برای کاهش چین و چروکهای پیشانی ، قرار دادن هر دو دست روی پیشانی است که به سمت داخل قرار گرفته و انگشتان خود را بین خط مو و ابرو پهن کنید. انگشتان خود را به آرامی بکشید و فشار نور اعمال کنید. کارشناسان توصیه می کنند که تمرینات را به مدت ۲۰ دقیقه در روز ، ۶ روز در هفته انجام دهید.

حرکات یوگا

۹) ترک سیگار. قرار گرفتن در معرض دود سیگار روند طبیعی پیری را تسریع می کند و باعث ایجاد چین و چروک بیشتر و آسیب زودرس پوست می شود.

اگر سیگاری هستید و نگران تأثیرات استعمال دخانیات بر سلامتی خود هستید ، درمورد ترک سیگار با پزشک خود صحبت کنید

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *